اخباربرگزیده
1393/12/24 یکشنبه
آیین نامه جدید آموزشی کاردانی و کارشناسی دانشگاه ها: حذف نمرات مردودی از معدل کل

.





آیین نامه جدید دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را که در جلسه 859 شورای برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب رسیده است به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ شد.

بعد از ظهر دیروز مورخ 23 اسفند ماه 1394 ابلاغیه آیین نامه جدید کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) دانشگاه ها به امضای دکتر شریعتی، معاون محترم آموزشی وزارت علوم رسید.

امروز نیز مورخ 24 اسفندماه 1393 این آیین نامه توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده است.

بر اساس این آیین نامه، تعداد واحد های درسی دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 68 الی 72 و کارشناسی پیوسته 130 تا 140 واحد است و ملاک نمره دهی نیز از صفر تا بیست می باشد.

مهم ترین و حساس ترین تبصره در آیین نامه جدید، حذف نمرات ردی دانشجویان از معدل کل می باشد که اعلام شده است حداقل نمره قبولی در هر درس نمره 10 می باشد و اگر دانشجویی در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا تمامی نمرات مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، فقط ثبت و باقی می ماند اما این نمره های مردودی در محاسبه میانگین کل دوره (معدل کل) بی اثر و صرفاً آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در 33 ماده و 34 تبصره در جلسه 859 در مورخ 16 اسفند ماه 1393 به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید. و این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی 94-1393 و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این آیین نامه ، شاغل به تحصیل هستند لازم الاجرا است و تمام آیین نامه ها و بخشنامه های مغایر با آن لغو و بلا اثر می باشد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر